Smary to wszechstronne środki, które powinieneś brać pod uwagę na przykład podczas przygotowania samochodu do zimy. Smary pomagają w konserwacji i zabezpieczeniu nie tylko elementów metalowych, ale i uszczelek. W zależności od zastosowania i miejsca, w którym smary pracują, wyróżnia się dwa rodzaje, smary silikonowe i smary ceramiczne. Produkty te doskonale radzą sobie z wyciszeniem hałasujących i skrzypiących elementów Twojego pojazdu. Żeby smar spełnił swoją funkcję, musi zostać użyty zgodnie z przeznaczeniem, w innym przypadku jego zastosowanie nie spełni oczekiwań i nie usuniesz problemu, jaki powstał. Warto stosować się do zaleceń producentów.

Wyświetlanie 1–36 z 84 wyników

Jakie są rodzaje smarów i do czego można je stosować?

Na rynku dostępne są różne środki smarujące, jeśli chodzi o smary, rozróżnić możesz dwa główne rodzaje, czyli smary sylikonowe i ceramiczne. Smary silikonowe są bardzo wszechstronne i można je stosować w przeróżnych miejscach i elementach samochodu. Cechują się praca w zakresie temperatur od -50 stopni Celsjusza do 200 stopni Celsjusza. Dzięki temu możesz nanieść takie smary na przykład na uszczelki w samochodzie i pozbędziesz się problemu przymarzających drzwi lub klapy bagażnika. Smary te wytrzymują duże naciski i wykazują hydrofobowość, czyli nie przyjmują wody, dzięki czemu bez problemu otworzysz swój samochód w każdych warunkach pogodowych. Nie ma przeciwwskazań do tego, aby nasmarować hałasujące łożyska wentylatora lub elementy metalowo-gumowe w Twoim samochodzie. Smary ceramiczne to produkty specjalistyczne, które są gotowe do pracy w temperaturze nawet 1 500 stopni Celsjusza, co przekłada się na zapobieganie zapieczeniu elementów metalowych, które pracują pod dużym obciążeniem w trudnych warunkach. Smary ceramiczne zastosujesz przy naprawach hamulców, regeneracji zacisków i tłoczków. Jest też idealny do zabezpieczenia śrub w bloku silnika, które są narażone na wysokie temperatury i bez takiego zabezpieczenia mogłyby korodować.

Jak długo smary zachowują swoje właściwości?

W zależności od zastosowania i miejsca, w którym smary są stosowane, przyjęło się, że średnia żywotność dla niektórych smarów to około jeden rok. Smary silikonowe ze względu na swoją odporność na wilgoć czy temperatury nie tracą nagle swoich właściwości. Nie oznacza to jednak, że nie należy ich wymieniać lub powtarzać zabiegów konserwacyjnych. Smary ceramiczne powinno się wymieniać przy każdej naprawie hamulców lub pracy przy silniku, tak aby wydłużyć żywotność smarowanych elementów. Dodatkowa porcja smaru nie zaszkodzi Twojemu autu, pozwoli Ci w komfortowy sposób z niego korzystać i da odpowiednie zabezpieczenie elementów gumowo-metalowych.