Do tej pory AdBlue kojarzyło się wyłącznie z samochodami ciężarowymi, które ze względu na rygorystyczne normy emisji dwutlenku węgla musiały być wyposażane w instalację, która korzysta z AdBlue. Obecnie po wprowadzeniu normy Euro 6, producenci zaczęli instalować instalację AdBlue również w autach osobowych. Bez tego wtrysku przejście testów emisji byłoby niemożliwe. Wodny roztwór mocznika o stężeniu 32,5%, stosowany w silnikach Diesla ma za zadanie wejść w reakcję ze szkodliwymi tlenkami azotu i zamienić je w parę wodną i lotny azot.

Wyświetlanie wszystkich wyników: 5

Instalacja AdBlue – jak tankować, jak działa?

Podczas codziennej jazdy nie odczujesz różnicy w prowadzeniu auta. Sam roztwór AdBlue nie jest mieszany z paliwem i nie dostaje się do komory spalania. Instalacja jest poprowadzona do katalizatora SCR, który jest zainstalowany w układzie wydechowym. Istotna jest temperatura jaką osiągają spaliny, bo tylko przy osiągnięciu odpowiedniej temperatury może dojść do reakcji chemicznej czynnika ze spalinami. AdBlue możesz tankować z dystrybutora lub z plastikowej bańki, wygląda ona tak samo, jak opakowanie oleju. Producenci samochodów w różnych miejscach montują wlewy. Możesz je znaleźć pod maską, w bagażniku lub przy wlewie paliwa. Dodatek AdBlue krystalizuje się w temperaturze poniżej -11 stopni Celsjusza, dlatego w zbiornikach często montuje się specjalne grzałki, które szybko przywracają go do stanu ciekłego. Kluczowe jest zachowanie odpowiedniej temperatury, bo w innym wypadku po prostu nie zadziała.

Ile kosztuje i jak często trzeba tankować AdBlue?

Pomimo stosowania przez producentów niewielkich zbiorników na roztwór, z dodatkiem AdBlue możesz przejechać nawet do 10 tysięcy kilometrów. Wielu producentów aut ciężarowych i osobowych udostępnia informację o poziomie dodatku w zbiorniku, co pozwala oszacować moment, kiedy będzie potrzebne dotankowanie. W zależności od modelu pojazdu zużycie jest na poziomie ok. 4 procent spalania oleju napędowego. Co w przeliczeniu daje między 0,7-2 litrów na 100 kilometrów. W ASO za uzupełnienie AdBlue przyjdzie Ci zapłacić mniej więcej ok. 30 – 50 złotych za jeden litr. Podobnie wygląda to na stacjach, gdzie ceny wahają się między 30 a 40 złotych za litr. Jeśli masz do zatankowania samochód osobowy, którego średni przebieg to 30 tysięcy kilometrów rocznie, to nie będą to duże kwoty. Jeśli Twoja flota samochodów liczy kilka sztuk albo masz ciężarówki, które dystans 10 tysięcy kilometrów pokonują w ciągu miesiąca, to takich tankowań musisz wykonać minimum 12, a to już kosztuje. W naszym sklepie internetowym Olejada.pl zamawiając dodatek AdBlue oraz inne potrzebne płyny eksploatacyjne możesz zaoszczędzić dużo więcej pieniędzy. U nas za jeden litr AdBlue zapłacisz 2 do 3 złotych. To nawet 10 razy mniej niż na stacji czy w ASO, a wystarcza na taką samą ilość kilometrów.